HTML

Kertész leszek...

Avagy minden, ami az ízletes és egészséges zöldségételekhez vezető úton előfordul, a rögöket is beleértve. Talajelőkészítünk, telepítünk, növényt védünk és ápolunk a magunk módján, majd szüretelünk, tárolunk, elkészítünk, feldolgozunk és elfogyasztunk. Tanulunk és próbálkozunk. Lesz majd tavaszi harmat, lágy szellő, simogató napsugár, szorgosan kopogó esőcseppek, és lesz még perzselő hőség, talajmenti fagy és jégverés is, bizony.

Friss topikok

Munkás szombat

2011.07.07. 21:51 Évi..

Már majdnem itt a következő hétvége, de most van időm fényképes krónikáját elkészíteni. Az elmúlt kábé 2-3 hétben mérsékelt volt a hőmérséklet, eső is esett időnként szépen, és csúnya szelek fújtak, így hol jobban tudtunk dolgozni, hol kevésbé. Sajnos nem igazán kedvezett az időjárás a permetezésnek, így a szilvamoly ellen lehet, kissé megkéstünk. Permetezni szélcsendes időben lehet, szertől függően ugyan, de legalább 6 óráig nem eshet utána eső, nem szabad 25 celsius felett napsütésben, és nem szabad 10 celsius alatt, valamint ha vizes a lombozat. Hát nem volt egyszerű, főképp a hideg hajnalok, a kiszámíthatatlan esők, és a szinte folytonos szél miatt. Emellet azért sok egyebet végeztünk, és nagyon szép napokat töltöttünk a kertben. Megpróbálkoztam a damilos kaszával. Jó nehéz, de tetszik, csak végül az eső bezavart a cserépkályhával fűtött finom meleg szobába. Most meg 37 fokot is jósolnak. Őrület.

Íme az elmúlt hétvégénk képekben:

Végre érik a család és a vásárlók nagy kedvence, a sárgabarack. Általában minden második évben sikeredik ilyen szépre a termés. Ennek, most sokan örülhetnek. Készül belőle gombóc, sütemények, lekvár, pálinka, és természetesen jó alaposan belakmározunk belőle. A magját pedig, ami rendkívül értékes vitaminforrás, kiszárítva eltesszük télire, és megesszük majd. Szerintem finomabb a mandulánál is.

 

Az időjárás olykor lekergetett minket a pincébe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ahol készül már a cefre.

 

Az utolsó vödör cseresznye. Azért is szeretem, hogy van cseresznyénk, mert ilyenkor, a túlérés határán valami elképesztően finom, és így piacon fizikai képtelenség hozzájutni. Egyébként ez a fajta csupán a korábban leérett Germersdorfit hivatott porozni, de szerintem sokkal-sokkal finomabb. Sajnos nem tudom a nevét.

Amikor nem esett az eső, kaszáltunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kóstolónak pedig érik a málna. Egyúttal szembesültem vele, hogy komolyan neki kell ülnöm a málna növényvédelmének.  

 

A hagymával viszont nagy szerencsénk volt az idén. Ilyen gyönyörű lett, csak azt sajnálom, hogy nem kétszer ennyit duggattam. Finom, ízletes, nem túl erős, nem vizes, szerintem fenomenális a textúrája, és teljesen megkímélte a hagymalégy is. Most ez vagy véletlen, vagy tényleg beválik, ha sárgarépával vetem vegyesen, vagy esetleg az időjárás miatt alakult így. Sajnos nem tudom, de nagyon örülök. Tényleg, a sárgarépa is meglehetősen szép. Csak sajnos eső híján eddig nem tudtam egyelni. Lehet, hogy frissen el fog fogyni az egész. Persze állandó hagymaszagunk van, de legalább nagyon egészséges.

 Eddig szépen alakul a paradicsom is. Ha most jönnek a melegek, remélem szépen zamatosra érik majd. Jövőre szeretnék igazi hagyományos régi fajtákat beszerezni, de ennek majd a téli hónapokban alaposabban utána kell még néznem. (note: Debreceni Egyetem, Agrárcentrum, Paradicsomprojekt) Sikerült valódi flow élménybe kerülni, és elkezdtem elrendezni egy-két tő paradicsomot, majd 1 jó óra múlva azon kaptam magam, hogy csodálatosan rendbeszedtem az egész ágyást. Most már nem rajtam múlik, hanem az időjáráson, és a fajtán...

 

 

 

Nyárialma és sárgabarack várakozik a vevőkre a raktárban .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ettől őrülnek meg a kutyák:

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedunk.blog.hu/api/trackback/id/tr23048629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása